Supervize - prostor
pro váš profesní růst
Co je supervize?
Supervize je mezilidská interakce supervizora a supervidovaného zaměřená na zprostředkování náhledu na procesy a vztah supervidovaného s klientem, s hlavním cílem podpory profesního růstu ve prospěch klienta.
Supervizí rozumíme bezpečnou, laskavou a obohacující zkušenost. Supervizor má být průvodcem, který vám, vašemu týmu, skupině
či organizaci pomáhá vnímat a reflektovat vlastní práci a vztahy, nacházet nová řešení obtížných situací. Supervize může být zaměřena na prohloubení prožívání, uvolnění tvořivého myšlení a rozvoj nových perspektiv profesního chování. Současně může být supervize také modelem učení. Cílem supervize může být vyšší uspokojení z práce, zvýšení její kvality a efektivity, prevence profesního vyhoření.
Formy supervize
- Individuální
- Skupinová
- Týmová
- Manažerská
Supervize není
- psychoterapie
- koučink
- kontrola
- poradenství
- metodické vedení
Kompetence supervizora ČIS
V pojetí ČIS rozumíme supervizi jako externí a nadoborové. Supervizor ČIS (kandidát na supervizora) nabízí reflektující, integrativní supervizi, proto nemusí být nutně odborníkem v daném oboru supervidovaného.
Jaký je prospěch pro supervidovaného?
Rozvoj profesních dovedností a schopností, zvědomění hodnotových principů své práce, prevence vyhoření. Lepší porozumění klientovi, sobě i tomu co mezi nimi probíhá. Přináší také možnost zpracování emoční zátěže, obohacení
o další možné pohledy a postupy. V případě týmové supervize jde i o lepší porozumění procesům a dynamice, rolím, komunikaci, kultuře v rámci týmu i organizace.
V případě manažerské supervize jde o lepší porozumění roli vedoucích.

Jak probíhá proces supervize?
„Prvořadým smyslem supervize je ochrana nejlepších zájmů klienta.“
Peter Hawkins & Robin Shohet
Smlouva
Základem spolupráce je domluva celkového rámce supervize zachyceného
ve vzájemné smlouvě.
Smlouva obsahuje cíle
a formu supervize, dohodu o důvěrnosti, kdo se supervize účastní, kde se odehrává, jak často, za jakých finančních podmínek. Ve smlouvě je zahrnuto, jak se supervize vyhodnocuje, jak se ukončuje. Dobrá domluva o rámci supervize je nezbytným předpokladem pro to, aby mohla být bezpečným
a podpůrným prostorem.
Struktura
Zaměření jednotlivých sezení se domlouvají
na začátku každého setkání.
Frekvence setkání
Frekvence supervize by měla zohledňovat dohodnuté cíle a umožňovat kontinuitu. Povětšinou se jedná o jedno či dvě setkání za měsíc.
Zpětná vazba na zprostředkování
Podělte se s námi o svou zkušenost se zprostředkováním supervize přes ČIS. Vaše zpětná vazba nám pomáhá zlepšovat služby i podporu supervizorů.
Dodatečné informace
Všichni supervizoři ČIS jsou povinni dodržovat etické zásady ČIS vycházející z etických zásad Evropské asociace pro supervizi a koučink.
Při vyjednávání písemné dohody o supervizi je dobré tuto skutečnost uvést v dohodě.
V případě, že máte důvody domnívat se, že došlo ze strany supervizora ČIS k etickému pochybení, lze se obrátit se stížností přímo na Etickou komisi ČIS.
Jak si domluvit supervizi?
Nejjednodušší a nejvýhodnější je projít a vyplnit připravený formulář.
Vaši poptávku rozešleme všem našim členům a ti se vám ozvou podle své kapacity.
Můžete si supervizora najít sami v seznamu supervizorů ČIS
Můžete si supervizora najít sami v seznamu supervizorů ČIS nebo
v seznamu kandidátů na supervizora ČIS (frekventanti nebo absolventi výcviku, kteří zatím neabsolvovali zkoušku a pracují pod supervizí). U některých je odkaz na krátké představení, oblast působení, možnosti dojíždění a kontaktní spojení. Vybraného supervizora můžete oslovit a domluvit si s ním Vaše požadavky na typ, častost supervize, finanční podmínky apod.
Ověření supervizoři jsou zásadní pro úspěch projektu
Zpětná vazba na spolupráci se supervizory
„Supervizoři se ozývají, rovnou se v emailu představují a popisují svůj postup v práci s týmem a intervizními tématy“
„Se spoluprací jsme velmi spokojeni – vše probíhá hladce.“
„Jen tak dál. Je to moc potřebná práce!!“
„Moc Vám děkujeme. Propojujete nás s inspirativními odborníky.“

Často kladené otázky
Zde najdete odpovědi na nejčastější dotazy týkající se supervize.
Supervize je mezilidská interakce supervizora
a supervidovaného zaměřená na zprostředkování náhledu na procesy a vztah supervidovaného
s klientem, s hlavním cílem podpory profesního růstu ve prospěch klienta.
Supervize přináší mnoho výhod, jako je získání nových perspektiv, zlepšení dovedností a kompetencí, zvýšení sebedůvěry a profesního růstu. Pomáhá také prevenci vyhoření a zajišťuje etický a odpovědný přístup k práci.
Frekvence supervize závisí na individuálních potřebách a požadavcích supervizanta. Obvykle se doporučuje pravidelná supervize, která může být měsíční, čtvrtletní nebo jinak stanovená dohodou mezi supervizorem a supervizantem.
Cena supervize se může lišit v závislosti na délce
a frekvenci setkání, zkušenostech supervizora
a dalších faktorech. Doporučuje se konzultovat cenu přímo s supervizorem.
Zašlete nám svou poptávku prostřednictvím vyplnění formuláře.



