Supervize - prostor
pro váš profesní růst

Co je supervize?

Supervize je mezilidská interakce supervizora a supervidovaného zaměřená na zprostředkování náhledu na procesy a vztah supervidovaného s klientem, s hlavním cílem podpory profesního růstu ve prospěch klienta.

Supervizí rozumíme bezpečnou, laskavou a obohacující zkušenost. Supervizor má být průvodcem, který vám, vašemu týmu, skupině či organizaci pomáhá vnímat a reflektovat vlastní práci a vztahy, nacházet nová řešení obtížných situací. Supervize může být zaměřena na prohloubení prožívání, uvolnění tvořivého myšlení a rozvoj nových perspektiv profesního chování. Současně může být supervize také modelem učení. Cílem supervize může být vyšší uspokojení z práce, zvýšení její kvality a efektivity, prevence profesního vyhoření.

Formy supervize

  • Individuální
  • Skupinová
  • Týmová
  • Manažerská

Supervize není

  • psychoterapie
  • koučink
  • kontrola
  • poradenství
  • metodické vedení

Kompetence supervizora ČIS

V pojetí ČIS rozumíme supervizi jako externí a nadoborové. Supervizor ČIS (kandidát na supervizora) nabízí reflektující, integrativní supervizi, proto nemusí být nutně odborníkem v daném oboru supervidovaného.

Jaký je prospěch pro supervidovaného?

Rozvoj profesních dovedností a schopností, zvědomění hodnotových principů své práce, prevence vyhoření. Lepší porozumění klientovi, sobě i tomu co mezi nimi probíhá. Přináší také možnost zpracování emoční zátěže, obohacení o další možné pohledy a postupy. V případě týmové supervize jde i o lepší porozumění procesům a dynamice, rolím, komunikaci, kultuře v rámci týmu i organizace.
V případě manažerské supervize jde o lepší porozumění roli vedoucích.

Like I said before I LOVE taking photos during church!
Spolupráce

Jak probíhá proces supervize?

„Prvořadým smyslem supervize je ochrana nejlepších zájmů klienta.“
Peter Hawkins & Robin Shohet

Smlouva

Základem spolupráce je domluva celkového rámce supervize zachyceného ve vzájemné smlouvě.

Smlouva obsahuje cíle a formu supervize, dohodu o důvěrnosti, kdo se supervize účastní, kde se odehrává, jak často, za jakých finančních podmínek. Ve smlouvě je zahrnuto, jak se supervize vyhodnocuje, jak se ukončuje. Dobrá domluva o rámci supervize je nezbytným předpokladem pro to, aby mohla být bezpečným a podpůrným prostorem.

Struktura

Zaměření jednotlivých sezení se domlouvají na začátku každého setkání.

Frekvence setkání

Frekvence supervize by měla zohledňovat dohodnuté cíle a umožňovat kontinuitu. Povětšinou se jedná o jedno setkání za měsíc či dva.

Zpětná vazba ke spolupráci

Podělte se s námi o svou zkušenost se zprostředkováním supervize. Vaše zpětná vazba nám pomáhá zlepšovat služby i podporu supervizorů.

Vyplnit formulář

Dodatečné informace

Všichni supervizoři ČIS jsou povinni dodržovat etické zásady ČIS vycházející z etických zásad Evropské asociace pro supervizi a koučink.

Při vyjednávání písemné dohody o supervizi je dobré tuto skutečnost uvést v dohodě.

V případě, že máte důvody domnívat se, že došlo ze strany supervizora ČIS k etickému pochybení, lze se obrátit se stížností přímo na etickou komisi ČIS.

Dialog

Jak si domluvit supervizi?

Nejjednodušší a nejvýhodnější je projít a vyplnit připravený formulář.

Vaši poptávku rozešleme všem našim členům a ti se vám ozvou podle své kapacity.

Můžete si supervizora najít sami v seznamu supervizorů ČIS

Můžete si supervizora najít sami v seznamu supervizorů ČIS nebo
v seznamu kandidátů na supervizora ČIS (frekventanti nebo absolventi výcviku, kteří zatím neabsolvovali zkoušku a pracují pod supervizí). U některých je odkaz na krátké představení, oblast působení, možnosti dojíždění a kontaktní spojení. Vybraného supervizora můžete oslovit a domluvit si s ním Vaše požadavky na typ, častost supervize, finanční podmínky apod.

Často kladené otázky

Zde najdete odpovědi na nejčastější dotazy týkající se supervize.

Co je supervize?

Supervize je mezilidská interakce supervizora a supervidovaného zaměřená na zprostředkování náhledu na procesy a vztah supervidovaného s klientem, s hlavním cílem podpory profesního růstu ve prospěch klienta.

Jaké jsou benefity supervize?

Supervize přináší mnoho výhod, jako je získání nových perspektiv, zlepšení dovedností a kompetencí, zvýšení sebedůvěry a profesního růstu. Pomáhá také prevenci vyhoření a zajišťuje etický a odpovědný přístup k práci.

Jak často se má supervize provádět?

Frekvence supervize závisí na individuálních potřebách a požadavcích supervizanta. Obvykle se doporučuje pravidelná supervize, která může být měsíční, čtvrtletní nebo jinak stanovená dohodou mezi supervizorem a supervizantem.

Jaké jsou náklady na supervizi?

Cena supervize se může lišit v závislosti na délce a frekvenci setkání, zkušenostech supervizora a dalších faktorech. Doporučuje se konzultovat cenu přímo s supervizorem.

Jak si supervizi domluvit?

Zašlete nám svou poptávku prostřednictvím vyplnění formuláře.

Získejte profesionální supervizi od odborníků

Naše sdružení nabízí zkušené supervizory s vysokoškolským vzděláním a bohatou praxí.