Supervize - prostor
pro váš profesní růst
Co je supervize?
Supervize je mezilidská interakce supervizora a supervidovaného zaměřená na zprostředkování náhledu na procesy a vztah supervidovaného s klientem, s hlavním cílem podpory profesního růstu ve prospěch klienta.
Supervizí rozumíme bezpečnou, laskavou a obohacující zkušenost. Supervizor má být průvodcem, který vám, vašemu týmu, skupině či organizaci pomáhá vnímat a reflektovat vlastní práci a vztahy, nacházet nová řešení obtížných situací. Supervize může být zaměřena na prohloubení prožívání, uvolnění tvořivého myšlení a rozvoj nových perspektiv profesního chování. Současně může být supervize také modelem učení. Cílem supervize může být vyšší uspokojení z práce, zvýšení její kvality a efektivity, prevence profesního vyhoření.
Formy supervize
- Individuální
- Skupinová
- Týmová
- Manažerská
Supervize není
- psychoterapie
- koučink
- kontrola
- poradenství
- metodické vedení
Kompetence supervizora ČIS
V pojetí ČIS rozumíme supervizi jako externí a nadoborové. Supervizor ČIS (kandidát na supervizora) nabízí reflektující, integrativní supervizi, proto nemusí být nutně odborníkem v daném oboru supervidovaného.
Jaký je prospěch pro supervidovaného?
Rozvoj profesních dovedností a schopností, zvědomění hodnotových principů své práce, prevence vyhoření. Lepší porozumění klientovi, sobě i tomu co mezi nimi probíhá. Přináší také možnost zpracování emoční zátěže, obohacení o další možné pohledy a postupy. V případě týmové supervize jde i o lepší porozumění procesům a dynamice, rolím, komunikaci, kultuře v rámci týmu i organizace.
V případě manažerské supervize jde o lepší porozumění roli vedoucích.

Jak probíhá proces supervize?
„Prvořadým smyslem supervize je ochrana nejlepších zájmů klienta.“
Peter Hawkins & Robin Shohet
Smlouva
Základem spolupráce je domluva celkového rámce supervize zachyceného ve vzájemné smlouvě.
Smlouva obsahuje cíle a formu supervize, dohodu o důvěrnosti, kdo se supervize účastní, kde se odehrává, jak často, za jakých finančních podmínek. Ve smlouvě je zahrnuto, jak se supervize vyhodnocuje, jak se ukončuje. Dobrá domluva o rámci supervize je nezbytným předpokladem pro to, aby mohla být bezpečným a podpůrným prostorem.
Struktura
Zaměření jednotlivých sezení se domlouvají na začátku každého setkání.
Frekvence setkání
Frekvence supervize by měla zohledňovat dohodnuté cíle a umožňovat kontinuitu. Povětšinou se jedná o jedno setkání za měsíc či dva.
Zpětná vazba ke spolupráci
Podělte se s námi o svou zkušenost se zprostředkováním supervize. Vaše zpětná vazba nám pomáhá zlepšovat služby i podporu supervizorů.
Dodatečné informace
Všichni supervizoři ČIS jsou povinni dodržovat etické zásady ČIS vycházející z etických zásad Evropské asociace pro supervizi a koučink.
Při vyjednávání písemné dohody o supervizi je dobré tuto skutečnost uvést v dohodě.
V případě, že máte důvody domnívat se, že došlo ze strany supervizora ČIS k etickému pochybení, lze se obrátit se stížností přímo na etickou komisi ČIS.
Jak si domluvit supervizi?
Nejjednodušší a nejvýhodnější je projít a vyplnit připravený formulář.
Vaši poptávku rozešleme všem našim členům a ti se vám ozvou podle své kapacity.
Můžete si supervizora najít sami v seznamu supervizorů ČIS
Můžete si supervizora najít sami v seznamu supervizorů ČIS nebo
v seznamu kandidátů na supervizora ČIS (frekventanti nebo absolventi výcviku, kteří zatím neabsolvovali zkoušku a pracují pod supervizí). U některých je odkaz na krátké představení, oblast působení, možnosti dojíždění a kontaktní spojení. Vybraného supervizora můžete oslovit a domluvit si s ním Vaše požadavky na typ, častost supervize, finanční podmínky apod.
Ověření supervizoři jsou zásadní pro úspěch projektu

Často kladené otázky
Zde najdete odpovědi na nejčastější dotazy týkající se supervize.
Supervize je mezilidská interakce supervizora a supervidovaného zaměřená na zprostředkování náhledu na procesy a vztah supervidovaného s klientem, s hlavním cílem podpory profesního růstu ve prospěch klienta.
Supervize přináší mnoho výhod, jako je získání nových perspektiv, zlepšení dovedností a kompetencí, zvýšení sebedůvěry a profesního růstu. Pomáhá také prevenci vyhoření a zajišťuje etický a odpovědný přístup k práci.
Frekvence supervize závisí na individuálních potřebách a požadavcích supervizanta. Obvykle se doporučuje pravidelná supervize, která může být měsíční, čtvrtletní nebo jinak stanovená dohodou mezi supervizorem a supervizantem.
Cena supervize se může lišit v závislosti na délce a frekvenci setkání, zkušenostech supervizora a dalších faktorech. Doporučuje se konzultovat cenu přímo s supervizorem.
Zašlete nám svou poptávku prostřednictvím vyplnění formuláře.



